Аналіз роботи за 2017-2018 рік


Аналіз роботи методичного об’єднання  вчителів 2 – х класів
за 2017 – 2018 навчальний рік       
Робота міського методичного об’єднання вчителів 2-х  класів була спрямована на подальше вдосконалення педагогічної і методичної майстерності вчителів, їхнього науково-теоретичного рівня, на реалізацію проблеми «Формування і розвиток соціальної компетентності школяра», що перегукується  із обласною науково-методичною проблемою «Освітні стратегії соціалізації особистості громадянського суспільства».
Пріоритетними напрямками роботи методичного об’єднання були:
1. Формування професійної компетентності педагога початкової школи для реалізації  Державного стандарту та роботи над  науково – методичною проблемою.
2.Активне  впровадження  в роботу вчителів досягнень і рекомендацій технолого - педагогічної науки.
3.Вивчення  оновлених  програм та впровадження  в практичну діяльність.
На засіданнях ММО у 2017-2018 р.р. розглядалися нормативно – правові документи щодо організації навчально-виховного процесу в закладах освіти, особливостІ навчальних програм, новІ методичнІ рекомендаціЇ,                                            нормативно-правове забезпечення організації навчально-виховного процесу в  других  класах загальноосвітніх навчальних закладів у 2017-2018 навчальному році, тематика та  методичні рекомендації щодо проведення першого уроку.
 Методичну майстерність вчителі початкових класів підвищували шляхом участі у роботі методоб’єднання та   самоосвіти.
 Згідно складеного плану було проведено 3 засідання   методичного об’єднання вчителів 2-х класів. (Всі протоколи в наявності.)  Вони були присвячені вивченню наступних питань:
·        аналізу роботи м/о вчителів 1-х класів за 2016-2017 н. рік та завдання на 2017-2018 навчальний рік;
·         ознайомленню із  напрямками розвитку соціальної компетентності школяра;
·         вихованню креативної особистості засобами сучасного уроку;
·         вивченню документації  щодо впровадження інтегрованих уроків»
·         ознайомленню із новим форматом педагогічної діяльності вчителя НУШ;
·        формуванню пізнавальних інтересів  молодших школярів в процесі навчання.     
Протягом навчального року вчителі обмінювалися досвідом власної роботи. Були проведені майстер – класи, методичний ринг, круглий стіл, під час яких познайомилися із «почерком» майстрів,таких як:       
·        Приходченко Н.М.:«Використання інтерактивних методів і технологій на уроках як шлях до формування креативної особистості» ;
·        Пришляк Н.А.:«Формування креативної особистості учня на уроках літературного читання»;
·        Дубицька Н.Н.:Формування предметної математичної та ключових компетентностей, необхідних для самореалізації учнів».
Свою  діяльність  вчителі     спрямовували  на  пошук  наукових  новинок,  на  створення  творчої  атмосфери,  модернізацію  форм,  методів  та  засобів  навчання і виховання  дітей,  а  головне  -  на  реалізацію  принципу  рівноправного  діалогу  між  учителем  та  учнем. З цією метою проводили засідання практичного  характеру:
·         Кожанова А.Ю.:«Використання елементів медіаграмотності для розвитку комунікативної компетентності молодшого школяра»;
·        Акалупіна  Т.А.:«Використання інноваційних технологій на уроках у початкових класах;
·        Семененко О.ІРозвиток соціальної компетентності школяра засобами художнього слова»
Вчителі під час практикумів, ярмарок педагогічних ідей, методичних перегуків  мали змогу «покласти» до скарбниці досвіду свої надбання, практично попрацювати за комп’ютером, спробувати  себе в ролі учня:
1.     Ярмарок педагогічних ідей: «Вправи та ігри ,що сприяють соціалізації учнів»
2.Скарбниця досвіду: «А я роблю так»
3.Методичні перегуки: «Вплив ігрових технологій на дітей з особливими потребами»      
Сьогодні головними завданнями оптимізації методичної роботи є уникнення  формалізму, розвиток творчого  потенціалу кожного вчителя, створення належних умов для самоосвіти та самовдосконалення колективу.
З цією метою використовувалися інноваційні форми роботи : педагогічний міст, теоретичний семінар, консультація педагога, методичний прогноз,  практикуми, майстер-класи, методичні перегуки, скарбниця досвіду: «А я роблю так»,  творча лабораторія вчителя, почерк майстра, ярмарок педагогічних ідей, тренінги, методичний фестиваль, інформаційний дайджест.

Створений та працював сайт МО,на якому розміщені найновіші  нормативні документи,план  роботи МО, цікавинки, фотоматеріали. Але, на жаль, ще не всі вчителі оволоділи навичками поповнення матеріалів на блозі. Аналіз  роботи  методичного  об’єднання  вчителів   класів  за  минулий  
рік  показав,  що підвищився  науково – теоретичний та методичний  рівень викладання предметів, посилилась увага до пошуку ефективних форм і методів навчання.
В 2017-2018-роках наше МО поповнилося молодими спеціалістами, проте  мало приділялося уваги роботі з ними. Для виправлення цього недоліка на наступний рік  плануються окремі  засідання, під час яких досвідчені вчителі нададуть методичну та практичну допомогу.
Аналіз  роботи  педагогів, членів  методичного  об’єднання  дає  підставу
зробити  висновок, що  завдання, які випливають  з  науково методичної  проблеми  об’єднання,  в  основному  виконано.
  Але поряд з позитивним у роботі методичного об’єднання вчителів 2-х  класів є ще деякі напрямки роботи, які потребують уваги. Слід зазначити, що потребує вдосконалення робота по розвитку мовленнєвих, творчих здібностей школярів. Більше слід працювати над формуванням компетентностей молодших школярів. Особливої уваги потребує робота з обдарованими дітьми, з дітьми,  які мають прогалини у знаннях.
Методичному об’єднанню в наступному навчальному році:
·         планувати та здійснювати роботу з молодими спеціалістами,
·         працювати над рівнем обізнаності та готовності вчителів до впровадження інтерактивних технологій в навчання, готовності до формування медіакультури молодших школярів відповідно сучасним освітнім вимогам, оптимальної інформатизації навчально-виховного процесу;
·         продовжувати поповнювати творчими наробками  блог для вчителів 3-х класів;
·         вести моніторинг росту професійної компетентності, педагогічної майстерності вчителів.
·         Роботу  МО  спрямувати  на вдосконалення  методичної  культури  кожного педагога,  використання  його    потенційних  творчих  можливостей,  інноваційної  діяльності.







Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Круглий стіл